عمار ایزدیار - کراپ‌شده

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به بحث ترمیم حقوق کارکنان شهرداری کرج که در قالب جبران خدمات مطرح شده است، تاکید کرد: این مهم باید از ماه آینده اجرایی شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عمار ایزدیار در جلسه شورای برنامه ریزی که صبح امروز در سالن جلسات شهدای شهرداری با حضور قائم مقام شهردار کرج، معاونان، روسای سازمان ها و مدیران مناطق برگزار شد، این موضوع را اعلام کرد و گفت: به صورت قانونی بر اساس تبصره ای که در بودجه سال ۱۴۰۳ پیش بینی شده بود، ترمیم حقوق کارکنان در قالب جبران خدمات باید اجرایی می‌شد.


وی با بیان اینکه بنا به دلایلی که از سوی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی مطرح شد تا کنون این مورد اجرایی نشده، تصریح کرد: هیچ مصوبه ای مبنی بر عدم تحقق این موضوع از شورا ابلاغ نشده و شهرداری مکلف است طبق تبصره بودجه ۱۴۰۳ از ماه آینده ترمیم حقوق پرسنل را اجرا کند.


عضو شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از صحبت های خود به پیش بینی بودجه ۲۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرج اشاره و بیان کرد: امسال نسبت به سال گذشته برآوردها به ویژه در حوزه عمرانی دستخوش تغییرات جدی تری است. یعنی ما در سال ۴۰۲ شاهد این حجم از تغییرات عمرانی نبودیم و متاسفانه این موضوع در حوزه کمیته انطباق نیز ما را دچار چالش کرده است.


ایزدیار اضافه کرد: اعتبار ۷ هزارمیلیارد تومانی را در بودجه برای بزرگراه پیش بینی کردیم که سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از آن تعهد شهرداری است و باید محقق شود در این راستا ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز تعهد دولت به شهرداری بوده که بخشی از آن را محقق کرده اما بعید است باقی آن را بتواند محقق کند و این امر یک مفری برای ترمیم بودجه شده است.

وی افزود: طی جلساتی که با عنوان کمیته انطباق در استانداری و فرمانداری داشتیم به راحتی تغییرات در بودجه را نمی پذیرند و می طلبد در متمم با دقت بیشتری به موضوع ردیف های هزینه ای به ویژه در حوزه عمرانی توجه شود که ما بتوانیم با دقت بیشتری زمان باقی مانده تا پایان سال را به موضوع قراردادها و صورت وضعیت ها اختصاص دهیم چرا که اگر این موضوع در متمم پیش بینی نشود ما با چالش های جدی مواجه خواهیم بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج در ادامه صحبت های خود به ایراد سامانه تهاتر که به تازگی راه اندازی شده پرداخت و افزود: این سامانه در شهرداری کار نمی کند و در بخش اطلاع رسانی و ارتباط بین بدهکار و بستانکار دچار ایراد است.

ایزدیار با اشاره به اینکه اطلاعات بدهکار و بستانکار در قالب سیستم سامانه تهاتر رد و بدل نمی شود و این مهم از سوی شخص صورت گرفته و شخص نیز اجازه برقراری ارتباط را نمی دهد، ادامه داد: عدم برقراری ارتباط میان بدهکار و بستانکار در این سامانه باعث شده درتامین مالی پروژه ها با مشکل مواجه شویم و در کمیسیون عمران مهم ترین چالش ما که موضوع تهاتر است محقق نمی شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در بخش پایانی صحبت های خود از بودجه ۱۴۰۴ سخن گفت و افزود: می طلبد در این خصوص بر مبنای نیازهای آتی شهر تصمیم گیری و توجه شود و در کنار متممی که همکاران در مناطق و ستاد می بینند نباید از نیازهای سال آینده نیز غافل شوند.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی بودجه بر مبنای بودجه ریزی عملیاتی آرمانی است و با آن فاصله داریم، تاکید کرد: باید بودجه ای قابل قبول بر اساس منابع محدودی که در شهرداری داریم طراحی شود تا در دوره هفتم مدیریت شهری بگویند کار مبنایی و اساسی برای بودجه ریزی شهرداری کرج صورت پذیرفته است.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =